Go
Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2017 ..:: Νομοθεσία ::.. Login
Προ-΄Ωθηση
Προ-΄Ωθηση
Travelife
CSRTour

Useful telephone number in Europe: 112
Call 112 anywhere in Europe for emergency services requiring an ambulance, fire brigade or police

Emergency number

More information: European Commission website


Αιγιαλός – Παραχώρηση προς τρίτους με αντάλλαγμα για απλή χρήση
 


Σε συνέχεια σχετικής παρέμβασης του ΗΑΤΤΑ με την από 24.03.2015 επιστολή του, εκδόθηκε η Κ.Υ.Α. ΔΔΠ0005159/586Β΄ΕΞ2015, με την οποία παραχωρείται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α’ βαθμού η εποχική διαχείριση των αιγιαλών της χώρας για την άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού.

Έτσι, υπάρχει πλέον η βασική προϋπόθεση για να εκδοθούν ή να ανανεωθούν οι σχετικές άδεις των ενδιαφερόμενων τουριστικών γραφείων και άλλων επιχειρήσεων.

Η συγκεκριμένη Κ.Υ.Α ισχύει μέχρι τις 31.03.2017
 

 
Νέος Νόμος για θέματα Τουρισμού
 

Ν. 4276/2014 «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις»

Πρόσφατα ψηφίστηκε ο νέος νόμος για θέματα Τουρισμού 4276/2014 (ΦΕΚ 155/Α΄/30.07.2014).

Περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αφορούν διάφορες κατηγορίες τουριστικών επιχειρήσεων (καταλύματα, τουριστικά γραφεία, τουριστικά λεωφορεία, ΤΕΟΜ, rent a car κλπ.) και διαφορετικά θέματα.

Πατήστε εδώ για να δείτε ενημερωτικό σημείωμα με τις κύριες ρυθμίσεις που αφορούν τον κλάδο.
 
 

 

Δικαιώματα Καταναλωτών
 

Σε ισχύ από 13.06.2014 η νέα νομοθεσία για τα δικαιώματα των καταναλωτών

Στις 13.06.2014 τίθεται σε ισχύ η νέα Οδηγία 2011/83/ΕΕ σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, η οποία ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με την Κ.Υ.Α. Ζ1-891/30.08.2014 και οι σχετικές διατάξεις εφαρμόζονται σε συμβάσεις που θα συναφθούν μετά τις 13.06.2014.

Οι συμβάσεις οργανωμένων ταξιδιών εξαιρούνται από την εφαρμογή αυτής της νομοθεσίας.

Στις συμβάσεις που συνάπτονται εξ αποστάσεως και εκτός εμπορικού καταστήματος και αφορούν την παροχή στέγασης (διαμονής) πλην για σκοπούς κατοικίας, υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων, εστίασης ή υπηρεσίες σχετιζόμενες με δραστηριότητες αναψυχής, εάν η σύμβαση προβλέπει συγκεκριμένη ημερομηνία ή προθεσμία εκτέλεσης, δεν εφαρμόζεται το δικαίωμα υπαναχώρησης των 14 ημερολογιακών ημερών που προβλέπεται από τη νομοθεσία αυτή για την παροχή άλλων υπηρεσιών.

Οι υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών υπόκεινται μόνο σε 3 συγκεκριμένες διατάξεις της νομοθεσίας αυτής.

Δείτε εδώ τα κύρια σημεία

 
Αλλαγές στη νομοθεσία
 

Ν. 4254/2014 «Μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του N. 4046/2012 και άλλες διατάξεις»

Βασικός στόχος του πιο πάνω νόμου, σύμφωνα με το συγκεκριμένο Υπουργείο, είναι η ενίσχυση του ανταγωνισμού σε τέσσερις βασικούς τομείς της αγοράς, μεταξύ των οποίων και στον τουρισμό.
Έτσι, σ’ αυτόν περιλαμβάνονται και διατάξεις που επιφέρουν αλλαγές στη νομοθεσία που διέπει τον κλάδο μας, άλλες ευνοϊκές και άλλες όχι.

Ο Σύνδεσμός μας, προσπάθησε να παρέμβει σε ορισμένα καίρια σημεία, παρά τον -κατ’ ουσία- ανύπαρκτο χρόνο για οποιαδήποτε παρέμβαση, και κατόρθωσε τουλάχιστον ν’ αποσυρθεί διάταξη που έδινε το δικαίωμα και σε επιχειρήσεις γραφείων ενοικιάσεως αυτοκινήτων και εταιρειών και συνεταιρισμών Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων (ΤΑΧΙ) να εκτελούν το μεταφορικό έργο των τουριστικών λεωφορείων (του άρθρου 1 του Ν. 711/1977) με Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα (Mini Van κλπ.)!

Δείτε εδώ τις κυριότερες αλλαγές στη νομοθεσία για τα εκμισθούμενα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα με οδηγό (Mini Van κλπ.), τα τουριστικά λεωφορεία, τα ηλεκτρονικά τουριστικά γραφεία και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων του ΕΟΤ στο Υπουργείο Τουρισμού.
 
 
Υποχρεωτική αναγραφή του αριθμού ΜΗΤ.Ε.
 

Υποχρεωτική αναγραφή του αριθμού ΜΗΤ.Ε. σε όλες τις διαφημιστικές καταχωρήσεις


Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 165 παρ. 3 του Ν. 4070/2012, όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις, σε όλες τις διαφημιστικές καταχωρήσεις τους, που προβάλλονται στην Ελλάδα ή το εξωτερικό σε ραδιοφωνικούς ή τηλεοπτικούς σταθμούς, στον ημερήσιο ή περιοδικό τύπο, σε ιστοσελίδες ή ιστολόγια του διαδικτύου, πρέπει να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά τον αριθμό μητρώου της επιχείρησης (ΜΗΤ.Ε.), με τρόπο ώστε να καθίσταται με σαφήνεια και ευκρίνεια αντιληπτός από τον αποδέκτη του διαφημιστικού μηνύματος.

Αυτό ισχύει τόσο για τα τουριστικά γραφεία όσο και για τις λοιπές τουριστικές επιχειρήσεις με τις οποίες αυτά συνεργάζονται.
Στους παραβάτες της διάταξης αυτής επιβάλλεται, με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) του Ε.Ο.Τ., πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ υπέρ του Ε.Ο.Τ.

Όσον αφορά αποκλειστικά και μόνο το έντυπο διαφημιστικό υλικό των τουριστικών επιχειρήσεων (έντυπα διαφημιστικά φυλλάδια και έντυποι κατάλογοι), η παραπάνω υποχρέωση τέθηκε σε ισχύ από την 01.01.2014. Για τις υπόλοιπες διαφημιστικές καταχωρήσεις η υποχρέωση ισχύει από τη δημοσίευση του ως άνω Ν. 4070/2012.

Πατήστε εδώ για να δείτε το σχετικό άρθρο.
 
Διευκρινήσεις από το Υπουργείο Τουρισμού σε ερωτήματα
 

Διευκρινήσεις από το Υπουργείο Τουρισμού σε ερωτήματα σχετικά με τουριστικά επαγγέλματα
Ακολουθεί, για ενημέρωσή σας, έγγραφο του Υπουργείου Τουρισμού με ημερομηνία 19/04/2013, το οποίο παρέχει διευκρινήσεις σε ερωτήματα που έχουν τεθεί όσον αφορά:

α. τις μεταβολές στη νομοθεσία για τα τουριστικά γραφεία (συστέγαση, γραφειακή εγκατάσταση «συμβατικών» και ηλεκτρονικών τουριστικών γραφείων κλπ.),
β. την εκμίσθωση ΕΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό από τα τουριστικά γραφεία,
γ. τις επιχειρήσεις εκμίσθωσης ΕΙΧ αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, και
δ. τις τουριστικές επιχειρήσεις οδικών μεταφορών (ΤΕΟΜ).

Έχοντας διαπιστώσει την ύπαρξη προβληματικών σημείων στις διευκρινήσεις αυτές, παραμένουμε σε επαφή με το Υπουργείο Τουρισμού σχετικά και θα σας ενημερώνουμε για κάθε εξέλιξη

Δείτε το πλήρες διευκρινιστικό έγγραφο του Υπουργείου

 
Τουριστικά γραφεία τρίτων χωρών - Δραστηριότητα στην Ελλάδα
 

Τουριστικά γραφεία τρίτων χωρών - Δραστηριότητα στην Ελλάδα

Κατόπιν ερωτημάτων μελών και σε συνέχεια του υπ’ αρ. πρωτ. 3077/19.02.2013 σχετικού εγγράφου του Υπουργείου Τουρισμού (πατήστε εδώ για να το δείτε), θα θέλαμε να επισημάνουμε και να υπενθυμίσουμε τα εξής:

Οι τουριστικές πράξεις που - σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία - αποτελούν έργο των τουριστικών γραφείων στη χώρα μας, επιφυλάσσονται αποκλειστικά και μόνο στα «νομίμως λειτουργούντα» τουριστικά γραφεία.
Τα φυσικά πρόσωπα, υπήκοοι τρίτων χωρών, καθώς και τα νομικά πρόσωπα που έχουν την έδρα τους σε τρίτες χώρες (εκτός Ε.Ε.), σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 393/1976, όπως ισχύει, έχουν δικαίωμα λειτουργίας τουριστικού γραφείου εφ’ όσον καταστήσουν ειδικό πληρεξούσιο στην Ελλάδα και υπό την προϋπόθεση ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία της πολιτείας της ιθαγένειας ή της έδρας αυτών, αναγνωρίζεται το ίδιο δικαίωμα και για Έλληνες πολίτες και για επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα.
Επομένως, για να δικαιούται ένα τουριστικό γραφείο τρίτης χώρας να διενεργεί τουριστικές πράξεις στη χώρα μας, θα πρέπει να συμμορφωθεί με τα παραπάνω, διαφορετικά τις διενεργεί παράνομα.

Κατ’ αναλογία προς τα παραπάνω, αποκλείεται η δυνατότητα συνεργασίας και των τουριστικών επιχειρήσεων οδικών μεταφορών με τουριστικά γραφεία που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της ελληνικής νομοθεσίας και το ίδιο ισχύει και για τη δυνατότητα διενέργειας οργανωμένων εκδρομών από ελληνικές Τ.Ε.Ο.Μ. σε συνεργασία με μη νομίμως λειτουργούντα τουριστικά γραφεία.

Όσον αφορά, τέλος, τα ελληνικά ξενοδοχεία, ισχύει και γι’ αυτά η ίδια απαγόρευση να συμβάλλονται με μη νομίμως λειτουργούντα τουριστικά γραφεία που μεσολαβούν για την εύρεση καταλύματος για λογαριασμό των πελατών τους, δηλαδή με τουριστικά γραφεία που δεν διαθέτουν την προβλεπόμενη βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου.
 
 
Νομοθετικές Ρυθμίσεις
 


Νέα ΚΥΑ για διακριτικά γνωρίσματα των εκμισθωμένων Ε.Ι.Χ. με οδηγό

***********

Νέες Νομοθετικές Ρυθμίσεις για Τουριστικά Γραφεία, Mini Van, Ξεναγούς
1. Τουριστικά Γραφεία

Οι διατάξεις της ΚΥΑ 15408/2012 και της ΚΥΑ 16016/2012 (που τροποποίησε την προηγούμενη), επιφέρουν νέες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των Τουριστικών Γραφείων.

Για τη διευκόλυνσή σας, δείτε:
  • Προθεσμία για την αντικατάσταση του εγγυητικών επιστολών των τουριστικών γραφείων - Έγγραφο το Υπουργείου Τουρισμού 07/03/2013
    Σε απάντηση σχετικού διαβήματος του ΗΑΤΤΑ, με νεότερο έγγραφό του, το Υπουργείου Τουρισμού, δίνει διευκρινήσεις σχετικά με την διαδικασία της αντικατάστασης των εγγυητικών επιστολών των Τουριστικών Γραφείων που βρίσκονται σε λειτουργία πριν την υπογραφή των νέων ΚΥΑ και συγκεκριμένα σχετικά με την διαδικασία μετά την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των νέων εγγυητικών επιστολών.
    Σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο και δεδομένου ότι: α) τα Τουριστικά Γραφεία διαθέτουν ήδη εγγυητική επιστολή σε ισχύ και μάλιστα ανώτερου ποσού και β) δεν προβλέπεται η επιβολή κάποιας κύρωσης για την τυχόν εκπρόθεσμη αντικατάσταση των εγγυητικών επιστολών, η διαδικασία αντικατάστασης μπορεί να συνεχίσει να πραγματοποιείται απρόσκοπτα και μετά την πάροδο της προθεσμίας (8 Μαρτίου 2013), από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του ΕΟΤ.                              
  • Νεότερο διευκρινιστικό έγγραφο του Υπουργείου Τουρισμού - 28/01/2013
  • Επειδή προέκυψαν προβλήματα με ορισμένες τράπεζες, όσον αφορά τη μείωση του ποσού των υπαρχουσών εγγυητικών επιστολών των τουριστικών γραφείων στα 5.000 €, το Υπουργείο, με νεώτερη ενημέρωσή του σε απάντηση σχετικής παρέμβασης του ΗΑΤΤΑ, διευκρινίζει ότι, μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου τουριστικού γραφείου, οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού μπορούν να τού χορηγούν βεβαίωση, στην οποία θα αναφέρεται ότι η ισχύουσα εγγυητική επιστολή του δύναται να μειωθεί στο ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000 €), διατηρουμένων παράλληλα σε ισχύ αμετάβλητων των υπολοίπων όρων της, την οποία το γραφείο θα μπορεί να προσκομίζει στην τράπεζά του για να ολοκληρώνεται η σχετική διαδικασία χωρίς καθυστερήσεις..
  • Διευκρινιστικό έγγραφο του Υπουργείου Τουρισμού - 11/01/2013
  • Σύμφωνα με το παραπάνω διευκρινιστικό έγγραφο του Υπ. Τουρισμού, για τα υφιστάμενα Τουριστικά Γραφεία παρέχονται δύο δυνατότητες, είτε κατάθεση νέας εγγυητικής επιστολής με ταυτόχρονη αντικατάσταση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας είτε τροποποίηση της παλαιάς εγγυητικής επιστολής μόνο ως προς το ποσό. (σε αυτή τη δεύτερη περίπτωση, τα Ειδικά Σήματα Λειτουργίας παραμένουν σε ισχύ μέχρι την ημερομηνία λήξης της τροποποιημένης επιστολής).
  • Σχετικό ενημερωτικό σημείωμα
  • Το Ν. 393/76 σε κωδικοποιημένη μορφή με όλες τις τροποποιήσεις που έχουν επέλθει σε αυτόν μέχρι και πριν την έκδοση των δύο παραπάνω ΚΥΑ. (Η νεώτερη κωδικοποίηση που θα περιλαμβάνει και τις δύο νέες ΚΥΑ θα αναρτηθεί μόλις είναι διαθέσιμη
2. Εκτελεστική Απόφαση που εξειδικεύει τις διατάξεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου για τα Mini Van , 4x4 κλπ.

H KYA 15732/2012, προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις εκμίσθωσης επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό από τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και εταιρείες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων.

Για τη διευκόλυνσή σας, δείτε : Σχετικό ενημερωτικό σημείωμα
 
3. Εκτελεστική Απόφαση που εξειδικεύει τις διατάξεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου για τους Ξεναγούς

H KYA 16017/2012, καθορίζει τα δικαιολογητικά για την υποβολή αναγγελίας άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού, την ένταξη της σχετικάς διαδικασίας στα ΚΕΠ που λειτουργούν ως ΕΚΕ και τα περί Μητρώου Ξεναγών.

Για τη διευκόλυνσή σας, δείτε : Σχετικό ενημερωτικό σημείωμα
 
 

 

Υπόδειγμα Εγγυητικής Επιστολής
 

Υπόδειγμα Εγγυητικής Επιστολής για τα Τουριστικά Γραφεία

Σε συνέχεια των πρόσφατων αλλαγών στη νομοθεσία για τα τουριστικά γραφεία, λάβαμε από τον ΕΟΤ, το υπόδειγμα της νέας Εγγυητικής Επιστολής των τουριστικών γραφείων, μετά τη μείωση του ποσού της στα 5.000,00 Ευρώ και την αντικατάσταση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας από τη «Βεβαίωση συνδρομής νόμιμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου», προκειμένου να αντικαταστήσετε με αυτήν την υπάρχουσα εγγυητική επιστολή σας μέχρι τις 8 Μαρτίου 2013. 

(για να "κατεβάσετε" το υπόδειγμα απαιτείται login)
 
 
Νόμος 4093/2012
 

Ρυθμίσεις για: 
Mini van, 4X4, Διεθνείς Τακτικές Λεωφορειακές
Γραμμές και Ξεναγούς

Ακολουθούν διατάξεις του Ν. 4093/2012 "Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 / Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του Ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016", που περιέχουν τις νέες ρυθμίσεις για:

Mini Van, 4X4 κλπ.
- N. 4093/2012 - Άρθρο 1, Υποπαράγραφος Η.2 Εκμίσθωση Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Τετρακύκλων Οχημάτων με Οδηγό

- Ενημερωτικό σημείωμα του ΗΑΤΤΑ σχετικά με τις αλλαγές που προκύπτουν από τις παραπάνω διατάξεις.

Διεθνείς Τακτικές Λεωφορειακές Γραμμές
- N. 4093/2012 - Άρθρο 1, Υποπαράγραφος Η.6 Συμπλήρωση Διατάξεων των Νόμων 1906/1990, 3614/2007 και 4070/2012.

- Ενημερωτικό σημείωμα του ΗΑΤΤΑ σχετικά με τις αλλαγές που προκύπτουν από τις παραπάνω διατάξεις.

Ξεναγοί
- N. 4093/2012 - Άρθρο 1, Υποπαράγραφος ΙΔ.1, Ρυθμίσεις Θεμάτων Αρμοδιότητας Υπουργείου Τουρισμού

- Ενημερωτικό σημείωμα του ΗΑΤΤΑ σχετικά με τις αλλαγές που προκύπτουν από τις παραπάνω διατάξεις.
 
 
Ηλεκτρονικά Τουριστικά Γραφεία
 

Ηλεκτρονικά Τουριστικά Γραφεία

Με το Άρθρο 165 του Ν. 4070/2012 (Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις) προστέθηκε παράγραφος 5 στο τέλος του άρθρου 4 του Ν. 393/1976 για τα τουριστικά γραφεία, όπως έχει αντικατασταθεί και ισχύει, σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται η λειτουργία τουριστικών γραφείων που μπορούν να παρέχουν αποκλειστικά και μόνο μέσω διαδικτύου τις υπηρεσίες που προβλέπονται στην περίπτωση β’ της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν. 393/1976.
Τα τουριστικά αυτά γραφεία οφείλουν να περιλαμβάνουν στον διακριτικό τους τίτλο τον όρο «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες» (e-service).
Για τη χορήγηση ειδικού σήματος λειτουργίας των γραφείων αυτών απαιτείται η ύπαρξη ιδιαίτερης εγκατάστασης, η οποία γνωστοποιείται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και στον Ε.Ο.Τ., και υποβάλλονται τα δικαιολογητικά του άρθρου 4 του ίδιου νόμου, όπως εξειδικεύονται από το άρθρο 165 Ν. 4070/2012, καθώς και εγγυητική επιστολή, το ύψος της οποίας καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού.
 
 
Γενικό Εμπορικό Μητρώο
 

Υποχρέωση εγγραφής των εμπορικών επιχειρήσεων στο Γ.Ε.ΜΗ

Το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) όλων των νομικών μορφών επιχειρήσεων στην Ελλάδα έχει στόχο να βοηθήσει στην παρακολούθηση των εμπορικών επιχειρήσεων από την πολιτεία και την καλύτερη εξυπηρέτηση των ίδιων των επιχειρήσεων από την κεντρική διοίκηση και τους αρμόδιους φορείς της.

Οι υπόχρεοι που αναφέρονται στις διατάξεις του Νόμου για το Γ.Ε.ΜΗ (περιπτώσεις β, ζ και η της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 3419/2005) των οποίων κατά περίπτωση η σύσταση ή η έναρξη οικονομικής δραστηριότητας έγινε πριν τις 04/04/11 και δεν έχουν εγγραφεί στο Γ.Ε.ΜΗ, οφείλουν με αίτησή τους να ζητήσουν την εγγραφή τους στο Γ.Ε.ΜΗ, που μπορεί να γίνει με δύο τρόπους ή με τη διαδικασία αυτοαπογραφής τους ή με τη διαδικασία απογραφής τους μέσω των Υπηρεσιών Γ.Ε.ΜΗ των Επιμελητηρίων.

Δείτε εδώ άρθρο του κ. Γ. Καραφά, Φοροτεχνικού Συμβούλου με οδηγίες και διευκρινήσεις για τη διαδικασία αυτοαπογραφής.


 
Μουσεία & Αρχαιολογικοί Χώροι
 

Όροι και διαδικασίες για την προσωρινή παραχώρηση χρήσης μνημείων, αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών τόπων για πολιτιστικές ή άλλες εκδηλώσεις - Κατάλογος των χώρων που μπορούν να παραχωρηθούν για τον σκοπό αυτόν.
Υ.Α. ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ42/1017/61/10.04.2012 
 
 
Αλλαγές στη νομοθεσία των τουριστικών επαγγελμάτων
 

Η υποχρέωση για εναρμόνιση της νομοθεσίας της χώρας μας προς την Οδηγία 2006/123/ΕΚ για τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά (η οποία ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με τον Ν. 3844/2010), αλλά και το Μνημόνιο Συνεργασίας, έχουν επιφέρει κάποιες μεταβολές στα νομοθετήματα που διέπουν τα τουριστικά επαγγέλματα.

Ήδη έγινε εκτεταμένη ενημέρωση για το θέμα αυτό στη Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ (28/03/2011), τόσο στο ανοιχτό μέρος της όσο και στο μέρος όπου συμμετείχαν μόνο τα μέλη.

Πιο κάτω θα βρείτε τις κυριότερες αλλαγές που έχουν γίνει στα επαγγέλματα που αφορούν ιδιαίτερα τον κλάδο μας:

Τουριστικά γραφεία

Με τη νέα Κ.Υ.Α. 14737/2011 συμπληρώνονται παραλείψεις και διορθώνονται ορισμένα προβληματικά σημεία της προηγούμενης Κ.Υ.Α. 1597/2010, με την οποία είχαν επέλθει αλλαγές στη νομοθεσία για τα τουριστικά γραφεία σε εφαρμογή της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ για τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά.
Συνοπτική καταγραφή των αλλαγών
Σχετικό νομοθέτημα (ΚΥΑ 14737/2011)
Διευκρινήσεις για την ΚΥΑ 14737/2011

Αλλαγές στη νομοθεσία των τουριστικών επαγγελμάτων
Συνοπτική καταγραφή των αλλαγών
Σχετικό νομοθέτημα (ΚΥΑ 1597/2011, Άρθρα 3-5)

Τουριστικά λεωφορεία - ΚΤΕΛ
Συνοπτική καταγραφή των αλλαγών

Ξεναγοί
Συνοπτική καταγραφή των αλλαγών
Σχετικά νομοθετήματα:
     α)ΚΥΑ 1597/2011, Άρθρο 1
     β)ΚΥΑ 165/2010

Λιμουζίνες
Συνοπτική καταγραφή των αλλαγών

Ξενοδοχεία
Συνοπτική καταγραφή των αλλαγών
Σχετικό νομοθέτημα (ΚΥΑ 1597/2011, Άρθρο 2)

Θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση για ο,τιδήποτε προκύψει όσον αφορά τα παραπάνω, γιατί πολλά ζητήματα βρίσκονται ακόμη σε εκκρεμότητα.
 
 
Αναφορά Διακριτικών Στοιχείων Τουριστικών Γραφείων
 

Υποχρεωτική Αναφορά Στοιχείων Τουριστικού Γραφείου σε όλες τις έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις

Όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, η αναφορά των στοιχείων (διακριτικός τίτλος ή επωνυμία και Αρ. Ειδικού Σήματος Λειτουργίας ΕΟΤ) του Τουριστικού Γραφείου σε όλες τις έντυπες αλλά και στις ηλεκτρονικές εκδόσεις είναι υποχρεωτική.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα και με έγγραφο του ΕΟΤ, με την ΚΥΑ 1597/2011 άρθρο 9 Παρ. 1β που τροποποιεί τον Ν. 393/76, τα Τουριστικά Γραφεία υποχρεούνται στα πάσης φύσεως έντυπα που προορίζονται για τις συναλλαγές τους να αναφέρουν τα διακριτικά του γραφείου, δηλαδή τον διακριτικό τίτλο ή εάν δεν έχει δηλωθεί τέτοιος, το ονοματεπώνυμο του επιχειρηματία καθώς και τον αριθμό του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας του γραφείου που χορηγήθηκε από τον ΕΟΤ.

Ειδικότερα, τα websites πρέπει να αναφέρουν στην αρχική τους σελίδα, τα διακριτικά του Γραφείου καθώς και την ταχυδρομική του διεύθυνση.

Σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης, είναι να γνωρίζει ο πελάτης / καταναλωτής με ποια επιχείρηση συναλλάσσεται και αν η επιχείρηση αυτή λειτουργεί νόμιμα.
Η «υποχρέωση» αυτή αποτελεί ταυτόχρονα και προνόμιο για τα νόμιμα τουριστικά γραφεία του κλάδου μας αφού έτσι διαφυλάσσεται η σύννομη λειτουργία των επιχειρήσεών μας αλλά και διασφαλίζεται ο καταναλωτής έναντι των επιχειρήσεων που λειτουργούν παράνομα.

Επισημαίνεται ότι, η εφαρμογή του παραπάνω μέτρου είναι απολύτως αναγκαία, η δε παράληψή του αποτελεί διοικητική παράβαση που επιφέρει αντίστοιχες διοικητικές κυρώσεις.
 
 
Νομοθεσία
 


Νόμος 393/76 "Περί Ίδρυσης και Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου"

Προεδρικό Διάταγμα 339/96 για τα Οργανωμένα Ταξίδια

N. 2160/93 "Ρυθμίσεις για τον Τουρισμό & άλλες διατάξεις"

Τουριστικά Λεωφορεία
Νόμος 2446/1996 - (Τροποποίηση του Ν.711/1977 περί ειδικών τουριστικών λεωφορείων

Νόμος 4002/2011(ΦΕΚ 180/22.08.11) - Με το άρθρο 14 Παρ. 10 του Νόμου, αντικαθίσταται το άρθρο 13 του Ν. 711/1977 όσον αφορά τη διαδικασία και απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση από τον ΕΟΤ, της έγκρισης θέσης σε κυκλοφορία ειδικού τουριστικού λεωφορείου.
Διευκρινήσεις για τις νέες ρυθμίσεις  - Διευκρινήσεις αναφορικά με τις νέες ρυθμίσεις για την έγκριση θέσης σε κυκλοφορία ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης, που προέκυψαν μετά τη δημοσίευση του Ν. 4002/2011 (ΦΕΚ 180Α) και ειδικότερα με τη διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου 14 του νόμου αυτού.

Κανονισμός Σχέσεων Ξενοδόχων - Πελατών

Άγρα Πελατών & Κατευθυνόμενο shopping - Υπουργική Απόφαση για την άγρα πελατών και το κατευθυνόμενο shopping
 

 

 

Άδεια Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου
 

Δικαιολογητικά για την έκδοση Άδειας Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου (Χορήγηση Ειδικού Σήματος)

Έγγραφο του ΗΑΤΤΑ (16/08/2010), προς τον Υπουργό Οικονομικών, με αίτημα την κατάργηση της υποχρέωσης καταβολής του παραβόλου υπέρ ΤΑΥΤΕΚΩ (πρώην ΤΕΑΠΠΕΡΤΤ), για την έκδοση ή ανανέωση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου.
 
 
Νομοθεσία περί Ξεναγών
 

Αναγγελία άσκησης επαγγέλματος και θεώρησης του δελτίου ταυτότητας Ξεναγού

Με το Ν. 3919/2011 (ΦΕΚ 32Α') "Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων", εφαρμόζεται νέα διαδικασία για την άσκηση του επαγγέλατος ξεναγού και τη θεώργηση του δελτίου ταυτότητάς του.

Ξεναγήσεις στη διάρκεια εκπαιδευτικών εκδρομών
Σύμφωνα με το εδάφιο 32 του άρθρου 10 του Ν. 3207/2003, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.3498/2006: «Μόνιμοι αρχαιολόγοι του Υπουργείου Πολιτισμού επιτρέπεται να πραγματοποιούν ξεναγήσεις χωρίς αμοιβή κατόπιν αδείας της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε επίσημους προσκεκλημένους και αντιπροσωπείες που επισκέπτονται τη χώρα στο πλαίσιο διεθνών σχέσεων. Ξεναγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία επιτρέπεται να γίνονται και από τον εκπαιδευτικό που συνοδεύει τους φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές σχολείων».

Νόμος 710/1977
Περί Ξεναγών

Νόμος 3766/2009
Άρθρο 3 - Τροποποίηση διατάξεων Ν. 710/77 περί Ξεναγών

Υπουργική Απόφαση 543606/1980 Όροι Κυκλοφορίας Δ.Χ. Ειδικών Τουριστικών Λεωφορείων
Άρθρα της απόφασης που αφορούν τους ξεναγούς  

N.3498/2006 Ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού και άλλες διατάξεις
(αφορά τους ξεναγούς) Άρθρο 28

N. 1545/1985 Εθνικό Σύστημα προστασίας από την ανεργία και άλλες διατάξεις
(αφορά τους ξεναγούς) Άρθρο 37 "Ξεναγοί - Διερμηνείς"
 
 




Kefi Tours
 

 

   

All rights reserved © 2010 Hatta is not responsible for content on external Web sites.     Όροι χρήσης

WEB DESIGN & development by pureblack