Go
Παρασκευή, 26 Μαΐου 2017 ..:: Χερσαίες Μεταφορές * Ταξί ::.. Login
Travelife
CSRTour
 
 

 

EOS Code Launching Conferences

Useful telephone number in Europe: 112
Call 112 anywhere in Europe for emergency services requiring an ambulance, fire brigade or police

Emergency number

More information: European Commission website


Συνεργασία με Ταξί
 

Συνεργασία Τουριστικών Γραφείων με Ταξί - Άρθρο κ. Γ. Καραφά - Ιούλιος 2010

Υφίστανται δύο θέματα αναφορικά με την συνεργασία με τα ταξί.
Α) Zήτημα νόμιμης παραλαβής επιβατών από τα αεροδρόμια, εκτός σειράς
Το ταξί για να μπορέσει, νομίμως, να προσεγγίσει το όποιο αεροδρόμιο, προς παραλαβή πελατών - τουριστών, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένο με σχετικό voucher - εντολή του γραφείου ταξειδίων.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως, στα περιφερειακά αεροδρόμια, π.χ Ηρακλέιου Κρήτης, Κέρκυρας κτλ, το πρόβλημα είναι έντονο.
Αναφορικά με τον συνοδό του γραφείου, η είσοδός του στο χώρο αποσκευών των αφικνουμένων επιβατών, γίνεται με σχετική άδεια που χορηγείται από την υπηρεσία του αεροδρομίου.

Β) Zήτημα φορολογικό
Τα ταξί από 01/07/2010 έπαυσαν να φορολογούνται με τον τεκμαρτό τρόπο του άρθρου 33 ΚΦΕ.
Πλέον, πρέπει να τηρούν βιβλίο εσόδων - εξόδων και να εκδίδουν στοιχεία, τιμολόγιο για μετακινήσεις επιτηδευματιών, το απόκομμα της φ.τ.μ για τις μετακινήσεις ιδιωτών ( το σωστότερο να λεχθεί είναι: για όλες τις μετακινήσεις).
Η υποχρέωση έκδοσης του τιμολογίου από πλευράς των ταξιτζήδων προς τα γραφεία ταξειδίων, δεν είναι νέα υπόθεση. Η υποχρέωση υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια.
Τώρα, είναι υποχρέωση συνδεόμενη άμεσα με τον ΚΒΣ, απορρέουσα από την τήρηση του σχετικού λογιστικού τους βιβλίου. Σε κάθε μεταφορά επιβάτη πρέπει να εκδόσουν το απόκομμα της φ.τ.μ. Οταν πρόκειται για μεταφορά για λογαριασμό επιτηδευματία, όπως είναι τα γραφεία ταξειδίων, εκδίδουν Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών. Προς αποφυγή της διπλής φορολόγησης, δεδομένης της έκδοσης και αποκόμματος φ.τ.μ, στο τιμολόγιο αναγράφεται ότι, το συγκεκριμένο έσοδο καταχωρήθηκε με τα αποκόμματα Νο....
Μπορεί να παρουσιασθεί ασυνέπεια ποσού μεταξύ τιμολόγίου και αποκόμματος φ.τ.μ. Η αξία χρέωσης μέσω του τιμολογίου, πρέπει να στηρίζεται σε προυπάρχον συμφωνητικό μισθώσεως υπηρεσιών διακίνησης. Η αξία της διαδρομής, με βάση το συμφωνητικό και το τιμολόγιο, μπορεί να είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη σε αξία, από αυτή που προκύπτει βάσει ταξιμέτρου. Ο ταξιτζής οφείλει να καταχωρήσει με το Ζ του ταξιμέτρου την πραγματική διαδρομή και τις προσθετικές ή αφαιρετικές διαφορές του εκδοθέντος τιμολογίου.
Επειδή οι ταξιτζήδες, από την ως άνω ημερομηνία 01/07/2010, θα φορολογούνται βάσει βιβλίων, με τα λογιστικά τους κέρδη, τα παλαιά συμφωνητικά δεν καλύπτουν το πρόβλημα.
Θα πρέπει στα νέα συμφωνητικά, εάν ο συμβαλλόμενος ταξιτζής είναι ένας, να αναφέρεται ότι, για τις μεταφορές, που δεν θα πραγματοποιούνται με το ταξί του, υπόχρεος, φορολογικά, θα είναι ο πραγματικός μεταφορέας - ταξιτζής, ο οποίος έχει την ευθύνη της φορολόγησης του σχετικού εσόδου και της έκδοσης του σχετικού τιμολογίου. Διαφορετικά, ο συμβαλλόμενος ταξιτζής θα βρεθεί να είναι υπόχρεος σε μεταφορές, που δεν έχει πραγματοποιήσει. Λύση στο πρόβλημα είναι και η σύναψη συμφωνητικών με όλους τους ταξιτζήδες της ομάδας.

Γιάννης Καραφάς
Φορολογικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Φορολογικός Αναλυτής
 

 







Kefi Tours
 

 

Χορηγοί Επικοινωνίας: Τουριστική Αγορά GTP Tornos News Travelling Travel Daily News ITN news

All rights reserved © 2010 Hatta is not responsible for content on external Web sites.     Όροι χρήσης

WEB DESIGN & development by pureblack